net
10 LAT DOŚWIADCZENIA

W adaptacjach standardu ITIL i wdrożeniach systemów ITSM

blurred people walking in a modern hall
OMNITRACKER IDM

Zarządzanie uprawnieniami w Twojej firmie

Closeup Group Young Coworkers Together Discussing Creative Project During Work Process.Modern Friends Business Meeting Discussion Startup Concept Office.Female Hand Showing Laptop Screen.Blurred.
OMNITRACKER ITSM

System Service Desk: gotowy z pudełka lub perfekcyjnie dostosowany do potrzeb Twojej firmy!

Migracja systemu HP Service Manager do JIRA Service desk w wersji Data Center

Migracja była wykonywana dla klienta świadczącego usługi IT obejmujące:

  • Monitoring środowiska klienta,
  • Zdalną obsługę IT,
  • Zarządzanie środowiskiem IT klienta.

System HP Service Manager wspomagał zarządzanie incydentami, realizację wniosków o usługi, zadaniami cyklicznymi, RMA. Posiadał bazę CMDB zawierającą urządzenia własne jaki i sprzęt zarządzany swoich klientów.

W wyniku migracji wszystkie używane funkcjonalności oraz baza CMDB została przeniesiona do systemu JIRA.

Po migracji:

  • Udostępniony został portal dla Klienta do rejestrowania incydentów, wniosków o usługę, konsultacji oraz przeglądania zgłoszeń otwartych i zakończonych oraz akceptowania zmian. Portal prezentuje jakie usługi ma świadczone i sprzęt objęty usługami.
  • Wszystkie zgłoszenia (telefoniczne i www) są obsługiwane przez I/II linię wsparcia w systemie JIRA.
  • Pracownicy Klienta maja możliwość rejestrowania „podzgłoszeń” w przypadku przekazania do firmy zewnętrznej lub świadczącej gwarancję. W późniejszym czasie wykonano także integrację w systemem zgłoszeń firmy Cisco.
  • Zaprojektowano i wykonano moduł RMA (Return To Manufacturer).
  • Istnieje możliwość zaznaczenia, że obsługiwane zgłoszenie jest płatne, gdy wykonywana jest usługa wykraczająca poza umowę.
  • Wszystkie zgłoszenia mają swoje czasy SLA wynikające z podpisanych umów.
  • Możliwość wprowadzania ilości godzin zakupionych konsultacji dla usługi i rozliczania wykorzystania tych godzin w cyklach określonych w umowie.
  • Odbieranie i automatyczna obsługa sformatowanych maili z systemów monitorujących.
  • Rejestrowanie czasu pracy i udostępnianie systemom zewnętrznym.
  • Zaprojektowanie bazy CMDB i zasilenie danymi.
  • Przeniesienie danych z HP Service Manager do JIRA w zakresie: klientów, usług, urządzeń.

Sposób realizacji:

Konfiguracja systemu była wykonywana w oparciu o prototypowanie. Na podstawie bieżącej konfiguracji systemu HPSM oraz wyników analizy i projektów wykonanych w danym etapie był przygotowany prototyp. Następnie prototyp był prezentowany Klientowi. Na podstawie uwag do prototypu została przygotowana kolejna wersja systemu. Finalna konfiguracja powstała po 3 cyklach.

Wdrożenie podzielone zostało na 6 etapów.

Etap 1

  • Analiza aktualnej konfiguracji HPSM,
  • Omówienie wymagań i zaprojektowanie ich działania,
  • Instalacja systemu na 2 środowiskach: testowo-developerskie i produkcyjne.

Etap 2

  • Konfiguracja bazy sprzętu, klientów i usług,
  • Konfiguracja mechanizmów integracyjnych z systemem CRM,
  • Konfiguracja mechanizmów do migracji danymi z systemu HP Service Manager.

Etap 3

  • Konfiguracja systemu w zakresie modułów: zarządzania incydentami, wnioskami i SLM,
  • Wykonanie widoków i kolejek,
  • Przygotowanie scenariuszy testowych i zasilenie danymi testowymi,
  • Szkolenie dla osób testujących.

Etap 4

  • Konfiguracja systemu w zakresie modułów: konserwacji i konsultacji,
  • Wykonanie widoków raportowych,
  • Przygotowanie scenariuszy testowych i zasilenie danymi testowymi,
  • Szkolenie dla osób testujących,
  • Szkolenie dla użytkowników,
  • Import danych i uruchomienie produkcyjne – część I.

Etap 5

  • Konfigurację systemu w zakresie RMA,
  • Przygotowanie portalu wyświetlającego istotne informacja dla klienta,
  • Konfigurację powiadomień o informacjach z portalu oraz o kończącej się umowie z klientem/suportowej/gwarancyjnej,
  • Przeprowadzenie szkolenia w zakresie wykonanej funkcjonalności,
  • Przeniesienie wykonanej konfiguracji na środowisko produkcyjne i uruchomienie produkcyjne – część II.

Etap 6

  • Konfiguracja modułu zmian,
  • Wykonanie dokumentacji powykonawczej.

W razie zainteresowania podobną migracją zapraszamy do kontaktu: tel. +48 22 207 21 95, kontakt@eison.pl .